zondag 10 juni 2012

Waarom hoor ik bij animatie?

Ik heb altijd al verhalen willen verbeelden. Ik maak vaak strips of losse tekeningen van scènes als ik iets in mijn hoofd heb, en ik dacht dat deze fascinatie het beste tot uiting zou komen bij illustratie, maar ik had het mis. Ik kon er mijn eigen gedachten niet genoeg in kwijt en moest reageren op het werk van iemand anders, en dat was niet wat ik wilde. Ik besloot animatie uit te proberen en de manier van werken en eindproducten sloegen meteen aan. Animatie is zelfs nog dieper dan illustratie; het is levend. Ik voel me echt thuis in de animatieklas en denk dat mijn kwaliteiten er echt tot uiting kunnen komen. Het werken met computers schrikt me totaal niet af, ik werk immers al jaren in Photoshop en dergelijke programma's en leer snel.

Wat ik graag zou willen doen met animatie zou waarschijnlijk te maken hebben met 2D animatie, al ben ik ook geïnteresseerd in 3D animatie, al weet ik daar nog niet veel van af. Ik zou graag videoclips animeren, omdat ik me snel een verhaal kan vormen bij een bepaald lied en vind dat de wereld meer van dat soort videoclips verdient. Ik vind het altijd leuk om ze te zien.

Een aantal animaties die ik voor ik bij animatie zat in mijn vrije tijd heb gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=AGxJn47ZDXA&feature=plcp

Eén van de eerste tests met TVPaint:
http://www.youtube.com/watch?v=0W3sP8ESIMM&feature=context-chv

Een walk cycle die ik heb gemaakt om uit te proberen:
http://www.youtube.com/watch?v=m6B63GPAEKQ&feature=plcp

Ik ben zelf meer gaan storyboarden voor eventuele eigen projecten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten