zondag 10 juni 2012

Periode 3

Vakstudie
Mijn favoriete vak van deze periode omdat het een ECHT illustratievak was. De hele basis van illustratie was in één opdracht gevat, en ik vond het geweldig om een verhaal zo te verbeelden.

 Oefening: Huisje-boompje-wolkje. We moesten met drie vormen verschillende composities zien te maken en hier series van maken. Het leek in eerste instantie een onnozele opdracht, maar bleek heel goed van pas te komen tijdens het project! Heel veel aan gehad, en het ging me vrij goed af. Heb geleerd op gevoel composities te vormen en te combineren.






Beeld en Concept
Ik vond Beeld en Concept een vervelend vak deze periode. We moesten een mening vormen over een opiniestuk en dit gebruiken als inspiratie voor de opdracht, die uit meerdere delen en verschillende illustraties  bestond. Ik had er eerlijk gezegd verschrikkelijk de pest in omdat ik gewoon niet wist hoe ik moest beginnen. Mijn ideeën bleven in het clichématige hangen en het frustreerde enorm. Ik werkte te voorzichtig, en pas toen ik mijn voorzichtigheid los liet en het toeval een rol liet spelen, kreeg ik betekenisvolle beelden.

















2D Beeld
Bij 2D werkten we aan onze teken- en schildervaardigheden wat betreft de menselijke anatomie, wat ik heel interessant vind omdat ik graag mensen teken. We werkten met naakt modellen en ik dacht dat ik dat heel ongemakkelijk zou vinden, maar dat viel gelukkig erg mee. Ik heb gemerkt dat mijn vaardigheden qua anatomie helemaal niet zo goed waren, en ik heb geleerd om groter te werken én er voor te zorgen dat de verhoudingen kloppen. Over het algemeen vond ik het een zeer leuke en interessante les. Vooral aan de bewegingsopdacht heb ik veel gehad. Het was moeilijk maar wel heel fascinerend.










3D Beeld
Ik had geen idee wat ik me bij 3D moest voorstellen bij illustratie, maar het was leuker en boeiender dan verwacht. Ik ben nooit erg goed geweest in 3D omdat ik me altijd heb gefocust op tekenen en schilderen, waardoor het maken van 3D objecten me niet erg goed afging. Daarom was ik blij verrast dat we in de opdrachten van 3D beeld vooral objecten uit onze omgeving moesten gebruiken; een geheel andere aanpak dan daarvoor. Mijn vermogen om te associëren werd in deze lessen heel veel getraind, en het vele werken in groepsverband was prettig. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten